9:00 - 16:00

Program Birou: Luni - Vineri

Sunați acum pentru programări

Facebook

Linkedin

9:00 - 16:00

Program Birou: Luni - Vineri

Sunați acum pentru programări

Facebook

Linkedin

 

Blog

Gociu & Asociatii > Blog (Pagină 3)

Totul despre cazierul fiscal: ce înseamnă, la ce este necesar, cum te poate ajuta un avocat?

cazier fiscal ce inseamna

În România, cazierul fiscal reprezintă un document deosebit de important și necesar în numeroase situații. Este un instrument esențial pentru persoanele fizice și juridice, deoarece conține informații cruciale despre situația fiscală a contribuabilului. În acest articol, vom explora în detaliu ce este cazierul fiscal, de ce este necesar, cât este valabil, cum se obține și cum te poate ajuta un avocat specializat, în acest sens. Ce este? Cazierul fiscal este un document oficial emis de Administrația Fiscală și conține informații despre obligațiile fiscale ale unei persoane sau entități înregistrate în România. Acest document oferă o imagine de ansamblu asupra plăților de impozite,...

Continuați lectură

Costuri înființare SRL: tot ce trebuie să știi

costuri infiintare srl

Societatea cu răspundere limitată, cunoscută sub denumirea prescurtată de SRL, reprezintă cea mai frecventă formă de organizare, numărul celor care funcționează în prezent pe teritoriul României fiind de peste un milion. Dacă doreșți, la rândul tău, să alegi această formă de organizare, este necesar să cunoști cât mai multe detalii despre pașii necesari pentru a face acest demers, despre documentele de care ai nevoie, precum și despre costuri înființare SRL. Etapele înființării unei societăți cu răspundere limitată De întregul proces te poți ocupa personal sau poți să apelezi la ajutorul unei firme de avocatură. În acest al doilea caz, vei suportă costuri înființare...

Continuați lectură

Cum obțineți despăgubiri în cazul unui accident rutier soldat cu decesul unui apropiat?

despagubiri accidente rutiere cu deces

Accidentele rutiere pot avea consecințe devastatoare, iar, atunci când acestea duc la decesul unui apropiat, impactul emoțional și financiar poate fi copleșitor. În România, există diverse modalități prin care puteți obține despăgubiri în astfel de situații. Parcurgând acest articol în continuare, veți fi ghidat prin procesul de obținere a despăgubirilor în cazul unui accident rutier soldat cu decesul unui membru al familiei sau unui prieten apropiat. 1. Contactați un avocat specializat în accidente rutiere Primul pas crucial este să contactați un avocat specializat în accidente rutiere, precum cei de la Gociu & Asociații. Avocații noștri, cu o experiență îndelungată în domeniu, vă...

Continuați lectură

Cum se închide o firmă? Procesul, explicat pas cu pas!

cum se inchide o firma

În lumea afacerilor, deschiderea unei firme poate fi un moment de entuziasm și speranță, însă, la polul opus, închiderea sa poate deveni o sarcină delicată și complexă. Indiferent de motivele care duc la decizia de a închide firma, este important să urmezi un proces bine definit, pentru a te asigura că toate aspectele legale și financiare sunt gestionate corect. În acest articol, avocații noștri cu experiență te vor ghida prin acest proces, explicându-ți fiecare pas în detaliu. Pasul 1: Luarea deciziei Primul pas în închiderea unei firme este să iei decizia finală. Acest pas poate fi unul dintre cele mai dificile, deoarece...

Continuați lectură

Cât costă înființarea unei firme în Dubai – Emiratele Arabe Unite

În calitate de partener al Meydan FreeZone, Gociu și Asociații oferă servicii complexe în vederea încorporării inițiale și menținerii autorizațiilor companiei. Costurile sunt împărțite în două categorii, taxele achitate către FreeZone și Stat cât și onorariile percepute pentru aceste servicii. I. Încorporarea unei companii în Dubai, Meydan FreeZone: Astfel cum am indicat într-un articol anterior, înființăm societăți On-Shore, în regim de shared desk (4 ore/lună) cu adresă fizică în Dubai, Meydan FreeZone. Pentru încorporarea unei companii în Dubai, nu este necesară prezența fizică, toate documentele fiind realizate prin agenți autorizați, cum suntem și noi. Costurile sunt: taxe: 12.520 AED, care includ licența pentru 3 grupe...

Continuați lectură

Ce este GDPR? Plus: alte întrebări frecvente și răspunsurile la ele

ce este gdpr

GDPR, cunoscut și sub numele de Regulamentul General privind Protecția Datelor, este un regulament al Uniunii Europene adoptat în mai 2018. Scopul său principal este să protejeze datele cu caracter personal ale cetățenilor UE și să armonizeze legile privind protecția datelor în interiorul UE. Acest regulament este esențial pentru asigurarea confidențialității și securității datelor personale în era digitală, aflată în continuă evoluție.   Principiile GDPR GDPR se bazează pe 6 principii fundamentale, care trebuie respectate în procesarea datelor cu caracter personal. Aceste principii se asigură că datele sunt prelucrate legal, echitabil și în mod transparent, protejând astfel drepturile individului și integritatea datelor. Principiile...

Continuați lectură

Proprietatea intelectuală: rol și importanță în activitatea profesională

proprietate intelectuala

Proprietatea intelectuală reprezintă un concept esențial în societatea modernă, care oferă drepturi legale și protecție pentru creațiile și inovațiile intelectuale. Aceasta include domenii precum literatura, arta, muzica, designul, invențiile și mărcile comerciale. Prin proprietatea intelectuală, autorii și inventatorii sunt recunoscuți și protejați pentru munca lor, iar societatea beneficiază de inovație și creativitate. Tipuri de proprietate intelectuală Există mai multe forme de proprietate intelectuală, printre care se numără: • drepturile de autor - acestea protejează lucrările literare și artistice, cum ar fi cărțile, piesele de teatru, picturile și muzica. Deținătorii drepturilor de autor au dreptul exclusiv de a utiliza, reproduce și distribui lucrările lor; •...

Continuați lectură

Semnătura opozabilă: ce este, când se folosește și motivul pentru care este importantă

semnatura opozabila

Semnătura opozabilă este o semnătură care este recunoscută legal și care poate fi utilizată pentru a atesta și confirma acordul părților implicate într-un contract sau într-un document juridic. Aceasta poate fi o semnătură fizică sau o semnătură electronică, în funcție de mediul în care este utilizată. Legislația privind semnătura opozabilă variază în funcție de jurisdicție și este important să se consulte reglementările locale pentru a înțelege în mod corect cerințele și implicațiile legale. În România, acest tip de semnătură este reglementată de Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică și Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică. Cum se obține semnătura...

Continuați lectură

Gociu și Asociații a devenit operator autorizat de arhivă în vederea înregistrării în Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM), fosta Arhiva Electronică de Garanții Reale Mobiliare (AEGM)

Ce este Registrul de Publicitate Mobiliară? Registrul de Publicitate Mobiliară este un sistem național electronic de interes public, structurat pe persoane și pe bunuri, de evidență a priorității în caz de executare silită și de publicitate a actelor și operațiunilor juridice prevăzute de lege. Practic, acest registru reprezintă sistemul legal de publicitate mobiliară pentru ipoteci mobiliare, fiducii, avize specifice, creanțe securizate și obligațiuni ipotecare. Conform Art. 2.413 din Noul Cod Civil Arhiva Electronica de Garanții Reale Mobiliare: (1) Înregistrarea operațiunilor privind ipotecile mobiliare, a operațiunilor asimilate acestora, precum și a altor drepturi prevăzute de lege se efectuează numai în Arhiva Electronică de Garanții Reale...

Continuați lectură

Urbanism Comuna Giroc – Timiș. Probleme. Soluții.

Este deja cunoscut faptul că în comuna Giroc, jud. Timiș, există o serie de probleme pe linie de urbanism. Faptul că la nivelul localității nu există un Plan Urbanistic General, ori reglementări urbanistice clare este o realitate, iar astfel materia urbanismului a devenit o negociere, fără reguli clare și previzibile, împrejurare care provoacă prejudicii investitorilor imobiliari. Ca urmare a unor Hotărâri de Consiliu Local, acesta din urma (Consiliul Local Giroc) și-a asumat atribuția de a aviza avizele de oportunitate pe care la fiecare ședință le modifică cu diferite amendamente, fără o susținere logică, legală sau previzibilă. Aceeași este situația aprobării Planurilor Urbanistice Zonale,...

Continuați lectură