9:00 - 16:00

Program Birou: Luni - Vineri

Sunați acum pentru programări

Facebook

Linkedin

9:00 - 16:00

Program Birou: Luni - Vineri

Sunați acum pentru programări

Facebook

Linkedin

 

Blog

Gociu & Asociatii > Blog (Pagină 4)

Succesiunea este obligatorie. În cât timp se face și care sunt documentele necesare?

succesiunea este obligatorie

Viața ne ia, adeseori, prin surprindere și nu suntem pregătiți pentru ceea ce ne așteaptă, mai ales atunci când intervin și rigorile legale. O astfel de situație este reprezentată de dispariția unui membru al familiei și apariția necesității deschiderii procedurii de succesiune, pentru a intra în posesia moștenirii bunurilor defunctului. Ce este succesiunea? Succesiunea reprezintă o formalitate specifică ce trebuie realizată în cazurile de deces. Aceasta procedură presupune împărțirea bunurilor mobile și imobile între toți moștenitorii persoanei respective. În astfel de situații, Codul Civil menționează ordinea în care se realizează succesiunea între moștenitorii legitimi. Conform Codului Civil, moștenirea este de două feluri: • cea...

Continuați lectură

Procedura de insolvență: ce este și care este diferența față de faliment?

procedura de insolventa

Insolvența este situația în care o firmă nu mai are capacitățile financiare necesare pentru a-și plăti datoriile față de creditori, instituții abilitate, angajați sau parteneri de business, fie din cauza managementului defectuos, fie din cauza unor scenarii mai mult sau mai puțin previzibile (inflație, creșterea prețului materiei prime, criza economică, dezastre naturale, urgență sanitară etc.). Procedura de insolvență este reglementată prin Legea nr. 85/2014 și OUG 88/2018, care stipulează că termenul de neplată, după care se trece la executarea silită a debitorului, este de 60 de zile. Regiile autonome și întreprinderile comerciale pot intra în insolvență, în timp ce procedura...

Continuați lectură

Ce înseamnă executare silită? Totul despre o procedură nedorită!

ce inseamna executare silita

Executarea silită este procedura legală prin care reprezentanții legii, mai precis executorii judecătorești, recuperează datoriile fiscale sau nefiscale de la persoanele care nu sunt de bună credință și refuză să le achite. Capitolul 5 al Codului de Procedură Civilă stipulează punerea în mișcare și desfășurarea executării silite, denumindu-l creditor pe cel care caută să-și recupereze datoriile și debitor pe cel care are datorii pe care nu le-a achitat la timp (din diverse motive, precum rea credință, faptul că a fost concediat, au apărut alte cheltuieli etc.). Pentru a putea începe respectiva procedură, este nevoie să fie întrunite 3 condiții: creditorul...

Continuați lectură

Cine rămâne în casă după divorț? O întrebare cu implicații practice

cine ramane in casa dupa divort

În momentul în care doi soți decid să se despartă din punct de vedere legal, se încheie o poveste de iubire mai scurtă sau mai lungă, însă viața fiecăruia dintre ei, precum și toate aspectele practice care o însoțesc, trebuie să continue. Tocmai de aceea, apare foarte des întrebarea "Cine rămâne în casă după divorț?", iar, parcurgând articolul în continuare, vei afla câteva detalii importante cu privire la această problemă de la specialiștii noștri în Drept civil, cu adevărat profesioniști și cu o experiență îndelungată. Dacă, dupa citirea sa, încă mai ai nelămuriri, nu ezita să ne contactezi, pentru informații suplimentare! În...

Continuați lectură

Când se pierde dreptul la moștenire? O întrebare cu implicații majore!

cand se pierde dreptul la mostenire

Moștenirea este definită drept procedura prin intermediul căreia bunurile unei persoane decedate se transmit către moștenitorii săi. Pentru a avea drept la moștenire, o persoană trebuie să îndeplinească mai multe condiții esențiale, după cum urmează: • să aibă capacitate succesorală, adică să existe și să fie prezentă în momentul deschiderii procesului de succesiune; • să aibă vocație la moștenire, adică să nu fie înlăturată de un alt succesibil; • să nu fie nedemnă de a moșteni. Această din urmă condiție indică faptul că există împrejurări când se pierde dreptul la moștenire. Ele sunt definite clar în legislația românească și îți pot fi explicate de...

Continuați lectură

Iată ce presupune un plan de reorganizare judiciară și cât de importantă este implicarea unui avocat

Reorganizarea judiciară este o procedură aplicată debitorului, persoană juridică, în vederea achitării datoriilor acestuia, în conformitate cu programul de plată a creanțelor. Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență prevede acest tip de reorganizare, ca măsură de redresare a activității economice a unei societăți aflate în insolvență sau într-o stare iminentă de insolvență. Cine poate propune un plan de reorganizare judiciară? Potrivit legii, acest plan de reorganizare judiciară poate fi propus de: debitor; administrator judiciar; creditori. Debitor Acesta poate propune adoptarea măsurii cu aprobarea Adunării Generale a Acționarilor / Asociaților și cu condiția manifestării intenției de reorganizare, prin cererea introductivă....

Continuați lectură

Plafonarea RCA. Plafonarea lipsei de folosință – rent-a-car

Insolvența Euroins SA, solicitată la acest moment de ASF a accelerat procesarea unor solicitări mai vechi ale societăților de asigurare și anume plafonarea prețurilor pentru lipsa de folosință, rent-a-car, pentru perioada în care autoturismul avariat se află indisponibilizat ca urmare a reparației, sau a daunei totale. Mai multe informatii puteti citi pe acest site...

Continuați lectură

Anul 2023 vine și cu noi schimbări! Cum trebuie să te pregătești pentru intrarea în noul an dacă deții o microînteprindere sau dorești să îți deschizi una!

Începând cu 1 ianuarie 2023, Ordonanța nr. 16/2022 pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, abrogarea unor acte normative și alte măsuri financiar-fiscale aduce noi modificări în regimul fiscal al microînteprinderilor. Astfel, având în vedere că actul normativ stabilește noi reguli de încadrare a firmelor în sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor, printre cele mai importante amintim: Dacă până în prezent orice firmă nou înființată era microîntreprindere obligatoriu, începând de anul viitor, va fi opțional. Se reduce plafonul pentru impozitul pe venituri de la valoarea actuală de 1.000.000 euro la 500.000 euro. Dispare cota de 3%: Până acum,...

Continuați lectură

Paradisul Fiscal, Crypto privacy, Citizenship by Investment

Despre societățile offshore, crypto privacy și cetățenie prin investiție. Putem oferi consultanță juridică cu privire la înființarea societăților comerciale în țări prietenoase fiscal și putem înființa în câteva zile societăți comerciale în UAE. Ne ocupăm și de stabilirea rezidenței ori chiar a rezidenței fiscale în UAE, țară cu impozite pe venit foarte mici și taxe 0 pentru retragerile de criptomonede. Mai multe informatii puteti citi pe acest site...

Continuați lectură